onsdag 16 september 2009

Tuppflytt och oberäknade nykomlingar

Av fyra Sabelpoot/Mille Fleurägg som kläcktes i våras......blev det till slut fyyyra tuppar!!
I dag åkte jag över till Veronika med tre av de...de skall bli kavaljerer till några tupplösa hönor hon skall överta.
Den enda som blir kvar hos mig är Wille.......han åker ingenstans!!

Första gången jag var och hälsade på hos Veronika....hade hon en GES-tupp som jag kärade ner mig totalt i......nu hade jag inget hönshus klart.....(hade inte ens flyttat ut ur lägenheten vid den tidpunkten)...så jag kunde inte köpa honom då....men rasen fastnade i mitt hjärta!

Nu när jag var där.....så hade hon tre små GES-unghönor som skuttade runt där tillsammans med massa MES:ar och andra ungdjur.
Jag hade inte alls tänkt utöka min fjäderflock i år.....men i bilen hem hade jag:

.....de här tre små damerna....födda tidigt i våras någon gång. (hönssjuka tror jag det kallas.....eller var det fågelinfluensa?)
Den ena har till o med precis börjat värpa söta små ägg!!!

Tills vidare får de bo i "kycklingburen"....(egentligen en jättestor hundbur)......så de hinner vänja sig vid varandra ett tag innan jag släpper ihop de.
Här står en gigantisk Sally...en ännu mer gigantisk Peggy och lilla Oskar och undrar vem i hela friden som flyttat in i deras hus!

Hej o hå!

2 kommentarer:

  1. O vad roligt! Så nu har du tjusiga små GESar också, grattis :o)
    Jag tycker de är så häftiga, som små pansarvagnar när de är vuxna.

    Och ja - du är alldeles hönssjuuuuk, grattis till det också ;o)

    SvaraRadera
  2. Ja...de är verkligen urhäftiga!
    När man lyfter upp de tror man nästan inte det är verkligt...de är verkligen kompakta!!
    Och svininfluensan....släng sig i väggen! :-)

    SvaraRadera

 
Related Posts with Thumbnails